Online marketing

Az online jelenlét napjainkban már szinte elengedhetetlen. A kisvállalkozások számára is megfizethető, jóval alacsonyabb áron érhetőek el eredmények, mint az ATL média esetében. Ideális esetben az egyes eszközök egy egymást erősítő, hatékony rendszerben működnek, ahol a kampányok egymásra épülnek.

Google Ads (AdWords)

A Google keresőben és az AdSense rendszeren keresztül az egyes weboldalakon elhelyezett szöveges és képes hirdetési forma. A keresőhirdetések hatékonysága általában a legmagasabb az összes csatorna közül (ezek a találati lista tetején és alján elhelyezett szöveges reklámok), ugyanakkor ez csakis meglévő, aktív kereslet esetén működik.

Hirdetést elindítani a Google Ads rendszerében viszonylag könnyű, ugyanakkor a megfelelő beállításuk tapasztalatot és szakértelmet igényel. Ezek hiányában az elköltött összeg jelentős része irreleváns keresésekre jelenhet meg, vagy indokolatlanul magas áron, így csökkentve a hatékonyságát a kampánynak.

Social

Hazánkban alapvetően a Facebook, Instagram és YouTube felületeket érdemes használni, nemzetközi piacokon a Twitter, a Reddit, a Pinterest és a Quora szerepe is jelentős. Beszélhetünk esetükben organikus (nem fizetett) és fizetett elérésről.

Ezek a felületek inkább igényteremtésre, edukációs marketingre, impulzusvásárlások elősegítésére és imázsépítésre alkalmasak célzási beállításaiknak és jellegüknek köszönhetően, továbbá a kétirányú kommunikáció segítségével közelebb lehet vinni a márkát az emberekhez. Ebből nőtte ki magát az influencer marketing.

Fontos ugyanakkor, hogy használatuk nem kötelező, egy gyengén teljesítő Facebook, vagy Instagram oldal akár negatívan is hathat egy márka megítélésére.

SEO (Keresőoptimalizálás)

A releváns, organikus forgalom növelését célzó eszközrendszerről van szó. Három pillére van: tartalomstratégia, technikai beállítások és hitelesség (lásd: off site SEO). Kapcsolódó területei a UX (felhasználói élmény) és a PR (itt elsősorban a linképítés).

Kiemelt területei még a local SEO (térképes találatok) és a hírek.

eDM

Az egyik legvitatottabb eszköz a marketingben a hírlevél. Hatékonysága nagyban függ a célcsoport összetételétől, a vállalkozás jellegétől és természetesen a levelek minőségétől és gyakoriságától is. Elsősorban olyan területeken működik jól, ahol a márka egy adott személyhez köthető, magas a lojalitás és / vagy az információ hasznos az olvasók számára (például szakmai tartalmak). Költségei ugyanakkor alacsonyak, így még alacsony megnyitási-és konverziós arány esetén is érdemes kihasználni a benne rejlő lehetőségeket.

Jogi-és biztonsági kockázataira érdemes odafigyelni. A GDPR szabályozások óta a nem megfelelő adatkezelés jogi következményeket vonhat maga után, illetve a rosszul / illegálisan gyűjtött listákra küldött levelek a domain-t spamesítik el, így az oldal nem fog megjelenni a keresőben és a normál levelezés sem fog megfelelően működni.

Popup

Szintén egy megosztó eszközről van szó, amiért gyakori rossz alkalmazása a felelős. Hírlevél feliratkoztatásra, aktualitások kommunikálására és a vásárlási döntést megkönnyítő "itt és most" akciók osztására használjuk. Visszafogott, szolíd és igényes felhasználás esetén hatékony eszköz. A kulcs itt is a felhasználó számára nyújtott valós érték.

Analitika, mérés

A megfelelő tervezés előfeltétele az adatgyűjtés - és elemzés. Az onlinemarketingben szerencsére rengeteg adat áll rendelkezésünkre, ha használjuk a megfelelő eszközöket - elsősorban a Google Analytics-et és a Search Console-t. Láthatjuk, hogy hány ember nézte meg az oldalunkat, honnan érkeztek, mely hirdetési csatornánk, illetve kampányunk hogyan konvertált és még számos további információt érhetünk el. 70-99%-os pontossággal láthatjuk a számokat, ami az ATL marketing eszközök esetén elképzelhetetlen. (A fent leírt bizonytalanság elsősorban célcsoportfüggő, a fiatalabb generációra inkább jellemző, hogy ad-blockkereket használjanak, így az Analytics nem mutatja a munkamenetüket.)

SPÓROLJ TÖBBSZÁZEZRET ÉVENTE!

Végezd el 6 leckéből és egy vizsgából álló online marketing tanfolyamunkat, ahol megtanítunk rá, hogy miképpen tudsz ugyanakkora összegből sokkal hatékonyabb kampányokat futtatni, hogyan tudod összekötni a PR tevékenységedet a keresőoptimalizálással és még sok minden mást! Garantáljuk, hogy utána nem lesz szükséged online marketing ügynökségre.

Képzések
Magyar